Filmski vikend povodom dvadeset godina od smrti predstavnika bit generacije, Vilijama Barouza i Alena Ginzberga, održaće se 23. i 24. juna u UK „Parobrod”, a u organizaciji Merlinka festivala.
Petak, 23. jun posvećen je Vilijamu Barouzu i u 18 časova prikazujemo dokumentarni film „Vilijam Barouz: Čovek iznutra“ Jonija Lejsera, a u 20 časova igrani film „Goli ručak“ Dejvida Kronenberga snimljen po istoimenom romanu.
Subota, 24. jun posvećena je Alenu Ginzbergu i u 18 časova prikazujemo igrani film „Urlik“ Roba Epštajna sa Džejmsom Frankom u glavnoj ulozi, a u 20 časova igrani film „Ubij svoje najdraže“ Džona Krokidasa sa Danijelom Radklifom u glavnoj ulozi.
Ulaz na sve projekcije je slobodan.
Vilijam Barouz (1914-1997) u prvim romanima obrađuje teme zavisnosti i homoseksualnosti, koje će dominirati i ostatkom njegovog opusa. U više knjiga je eksperimentisao sa kat-ap tehnikama, pozajmljujući ideje i tekstove iz svih segmenata popularne kulture, stvarajući tako upečatljiv tekstualni melanž. Opsednut svim oblicima zloupotrebe moći, upotrebio je zavisnost kao sveobuhvatnu metaforu za različite načine kontrole naših života. Mada je relativno kasno počeo da objavljuje, Barouz je izvršio znatan uticaj na pisce bit generacije iz pedesetih godina, naročito Keruaka i Ginzberga. Stekao je zavidnu reputaciju u književnom podzemlju još pre nego što je napisao svoj najpoznatiji roman Goli ručak i izazvao brojne kontroverze. Dejvid Kronenberg je po tom romanu snimio film 1991.
Alen Ginzberg (1926-1997), jedan od predvodnika pokreta kontrakulture, učesnik hipi pokreta, antiratni aktivista i borac za ljudska prava. Tražeći uzore u Vitmenu, Blejku i Pou, proslavio se već prvom zbirkom „Urlik i druge pesme“, koja je zaplenjena zbog opscenosti. Iako se zalagao za psihoaktivne supstance, menja stav posle puta u Indiju, izučavanja joge i prihvatanja budizma. Pored Urlika, najpoznatija dela su: Kadiš i druge pesme, Sendviči stvarnosti, Planet News 1961-1967, Prazno ogledalo, Pad Amerike, Improvizovane poetike, Sklopljeno na jeziku…