PREMIJERA OPERE „KRUNISANJE POPEJE“
Postavio Redakcija Presstiž 13 Jun 2014 u 08:56 | Kategorija: Vesti | 0 Komentara

Krunisanje Popeje 1( foto Radoje Djukic)Premijera opere Klaudija Monteverdija „Krunisanje Popeje“ održaće se 15. juna u 19 i 30 na Velikoj sceni pozorišta Madlenianum u Beogradu.

Solisti:
MARINA SERPALJI, (Italija) mecosopran, KARLO VISTOLI, (Italija) kontra-tenor
Jana Jovanović, sopran (Srbija) – 
Popeja, Janja Vuletić, mecosopran (Hrvatska) – Neron
Karlo Vistoli, kontra-tenor (Italija) – Oton, Dragana Popović, sopran (Srbija) – Otavija

Plamen Kupnikov, bas (Bugarska) – Seneka, Marina Serpalji, mecosopran (Italija) – Amalta,Senekina dadilja, Vrlina, Vesna Marković, sopran (Srbija) – Druzila, Radmilo Petrović, tenor (Srbija) – Lukano, Senekin sestric, Konzul, Milan Stančić, bariton (Srbija) – Senekin rođak, Liktor, Tribun, Marijana Šovran, sopran (Crna Gora) – Amor, Marijana Radosavljevic sopran (Srbija) – Fortuna

Orkestar New Trinity Baroque iz Atlante (SAD)
na originalnim instrumentima epohe

Dirigent i čembalo: PREDRAG GOSTA
Umetničko vođstvo: PREDRAG GOSTA i MARIJANA MIJANOVIĆ
Reditelj:  SOFIJA PEROVIĆ Dramaturgija: Pia – Rabea Vornholt (Nemačka), kostim: Slavica Ribać,

Scenografija: Tijana Trailović, Tamara Branković

!cid_image001_jpg@01CF8628Opera Krunisanje Popeje izvodi se premijerno u Srbiji, u koprodukciji Madlenianuma i Nove beogradske opere, a Predrag Gosta, direktor novoosnovane Nove beogradske opere okupio je internacionalnu ekipu učesnika, entuzijasta, posebno istaknutih pevača, specijalista za staru muziku. Pored vokalnog dela kojim rukovodi umetnica Marijana Mijanović, kao i sam Gosta, ansambl na starim i autentičnim instrumentima, New Trinity Barok iz SAD, svakako će doprineti pravim vrednostima i vratiće nas u doba nastanka opere. S druge strane, pokušaj da se delo približi savremenom ljubitelju opere i posetiocu predstavlja napor mlade generacije da spoji arhaično i savremeno.

Opera Krunisanje Popeje smatra se za remek delo i za jedno od najuspelijih operskih zaranjanja u istorijsku tematiku, likove i istinite periode vladavine, u ovom slučaju rimskog cara Nerona u I veku nove ere.

Na samim počecima razvoja opere kao žanra, pojavio se jedan od najtalentovanijih italijanskih operskih kompozitora, Klaudio Monteverdi (1567-1643), koji je ovome žanru utisnuo snažan pečat u 17. veku, počev od slavne opere Orfej sa početka veka (1607) Krunisanje Popeje, opera nastala 1643. godine smatra se prvom pravom operom u istoriji muzike. Govoreći o rimskom dobu i caru Neronu koji, iako oženjen Oktavijom, zaveden i omamljen ljubavnicom Popejom, uspeva da se sa njom venča.

Ova opera ima svevremenske odlike, utoliko je moguće i danas razumeti njene glavne pokretačke ideje, želju za vlašću, strast, ljubav, izdaju, ljubomoru, pohlepu, suludu ambiciji Popeje da stavi krunu na glavu. Ni mudrost Seneke, ni javno mnjenje, ni prijatelji, ni neprijatelji ne odvraćaju protagoniste od njihovog nauma. Popeja, kao večita fatalna žena koristi svoje čari kako bi zavela Nerona, ali njen erotizam služi prevashodno kako bi se domogla visokog društvenog položaja i omogućila sebi rasipnost svake vrste. Svirepost zaljubljenog para je beskonačna, tako da iako je posredi ljubav i ljubavni zanos, publika se ne stavlja na njihovu stranu. Pad morala, gubljenje kontrole na svim, pa i nad sopstvenim životom, hrljenje u sve veću raskalašnost svedoče o slici sveta koja nije samo davnašnja niti samo rimska.

Repriza opere je zakazana za 22. jun.

- Foto: Radoje Đukić

Postavite komentar

XHTML: Možete koristiti ove tagove: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>