IZLOŽBA „RAT I PLAKAT: 1914-1918“
Postavio Redakcija Presstiž 5 Nov 2014 u 09:08 | Kategorija: Vesti | 0 Komentara

Izložba pod nazivom „Rat i plakat: 1914-1918“ , autora Vladimira Čeha, otvara se u četvrtak 6. novembra u Muzeju primenjene umetnosti u 19 časova.

plakat

Pvi svetski rat bio je rat plakata. Štampa je donosila informacije, a široku podršku društva obezbeđivao je plakat, jedini (besplatni) mas-medij tog vremena. Plakati tako predstavljaju svojevrsni komentar vremena u kome su nastali.

Na izložbi će biti predstavljene tri osnovne faze razvoja medija – prenos informacija, animacija i, na kraju, manipulacija, a podeljena je u tri dela: „Plakat u svetu“, „Srbija na plakatu“ i „Plakat u Srbiji“.

U prvom delu izložbe „Plakat u svetu” prikazano je sedam najčešćih tema: regrutacija, protivnik, zajam, štednja, dobročinstvo, „reklame”. Sedma tema prvog dela su najčešće korišćeni simboli.

Deo „Srbija na plakatu”, prvi put u celini prikazuje velike akcije prikupljanja priloga za pomoć „Srbiji, partneru u ratu”, koje su organizovane u Francuskoj, Engleskoj i SAD. Pored njih, prikazani su i drugi plakati na kojima je pominjana Srbija, u pozitivnom ili negativnom kontekstu.

U trećem delu „Plakat u Srbiji” prikazani su proglasi koji su bili štampani na teritorijama nekadašnje Austrougarske, sa jedne, i Kraljevine Srbije, sa druge strane.plakat-veliki-rat

Ona prikazuje kako su, na plakatima, iste teme bile saopštavane u različitim kulturama i za ostvarenje dijametralno različitih ciljeva: kako se poruka za istu temu menjala u toku samog rata, kakav je ton imao tekst poruke, kakvu je emociju izazivala slika, itd…

Plakati će, kao jedini mas-medij u vreme Velikog rata, na izložbibiti predstavljeni i kao istorijski dokumenti, ne ulazeći pri tom u vrednovanje ideja koje promovišu, sa političkog, vojnog, društvenog ili nacionalnog aspekta.

Birani su po komunikacijskom efektu, bilo da je reč o temi, vizuelnom ili tekstualnom utisku koji su ostavili na autora izložbe.

Tokom trajanja izložbe biće održan simpozijum na dve osnovne teme – umetnička i komunikaciona vrednost plakata, kao i više predavanja sa temama iz oblasti oglašavanja. U završnici izložbe objaviće se ilustrovani katalog sa simpozijuma i izložbe kao i reprint kataloga “Oglasi u staroj srpskoj štampi 1834/1915″ Zagorke Janc.

Postavka će trajati do 31. januara 2015. godine.

Više informacija na: mpu.rs

Postavite komentar

XHTML: Možete koristiti ove tagove: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>