Godinama unazad ovaj italijanski fotograf šokira javnost svojim fotografijama. Bilo da su u službi marketinga ili ne, uvek sadrže poruku upućenu društvu. Rasne, verske, statusne razlike, ratovi, nasilje nad ženama i drugi sociološki problemi okosnica su njegovog umetničkog rada.
Nema užasne slike, Samo užasne realnosti.
Olivijero Toskani javnosti je najpoznatiji po šokantnim reklamnim kampanjama koje je radio sa modnom kućom Benetton. Upravo zahvaljujući njegovim fotografijama Benetton je od 1982. godine, kada je njihova saradnja počela, pa sve do danas jedan od najpoznatijih i najprepoznatljivijih brendova širom sveta.
Krvava uniforma vojnika iz Bosne, sveštenik i opatica prikazani na fotografiji kako se ljube, crnkinja koja doji bebu bele puti samo su neke od marketinških poteza kojima je Toskani šokirao svet. Ovakve reklamne kampanje u senku su bacile kolekcije modne kuće Benetton, ali su podsticale poplave komentara – i negativnih i pozitivnih.
Niko nije ostao imun i na kampanju protv anoreksije 2007. godine, koju je Toskani pokrenuo fotografijom Izabele Karo, manekenke teške 30 kilograma. Plakat se pojavio na ulicama italijanskih gradova u vreme održavanja Nedelje mode u Milanu. I ova kampanja je, kao i sve koje je radio, imala podeljena mišljenja – jedni su osuđivali modnu industriju kako uništava mlade devojke, a drugi su to negirali izjavama da dosta mladih devojaka pati od anoreksije a nije u modnom svetu.
Da li si oduvek želeo da postaneš fotograf?
Ne, ja sam rođeni umetnik.
(Deo intervjua sa sajta designboom.com)